Juu päätin sitten huvikseni ottaa pikkuisen treenaustuokion ennen ruokaa. Aluksi ajattelin treenaavani paikallamakuuta, mutta koska kännykässä ei sekuntikelloa ole niin hylkäsin sen idean.

Sen sijaan treenasimme ensimmäiseksi kehäkäyttäytymistä, kun ajattelin että sehän saattaa olla unohtunut vähän meiltä kummaltakin, kun viimeksi olimme kehässä yli kuukausi sitten. Ja oikeassa olin. Aloitin ihan näyttelyseisomisella, Miki oli hyvin mutta huomasin heti että mie tein kaikkea ylimäärästä: jalanvaihtoa (siis steppasin paikallani jostain syystä) ja näpräsin talutushihnaa...
No entä liikkeet sitten? No sanotaan vaikka, että täydellisyys on karannut horisonttiin. Mie juoksin omituisen vinossa ja kun lähdin "tuomarin luota" niin huomasin miten olisin ollut tuomarin katseen alla ja Miki vähän sivussa siitä. Miki sekoili käännöksissä niissä "päissä", koska olen nyt harjoitellut tokon seuraamisen täyskäännöstä sillä tavalla, että Miki kiertää minun takaa, ja se pääsi vähän tähän vaikuttamaan. Mutta eiköhän se siitä kun ensikuussa tai jopa jo tässä kuussa olisi mätsäri.

TOKOssa meni pikkuisen paremmin. Aloitin seuraamisella ja koitin juoksuaskelia. Hyvin pysyi katse juostessakin, kun siinä on ollut vähän ongelmaa, mutta ei ole enää. Uusi ongelma on kuitenkin nenän edessä: Miki pysähtyy liian myöhään perusasentoon. No ehkä pitää harjoitella sitä sillä tavalla että kävelee hitaammin ja palkkaa vain oikeasta pysähdyksestä ja siitä nostaa kävelyvauhtia.

Liikkeestä seisomista harjoiteltiin myös. Nyt Miki pysähtyy nopeasti ja kestää sen ajan liikkumatta että olen siinä vieressä taas, ongelma onkin se istuminen. Ensinäkin joskus minä olen väärässä kohdassa, joskus Mikin istuminen on hieman laiskaa, siis se ei istu kootusti, vaan jalat oudosti. Pitää kehitellä jotain tuohon.

Sitten lopuksi otettiin luoksetulo. Siinä alkaa olemaan tosi hyvin vauhtia! Sanoin "sivu" ja Miki näytti aika hassulta kun meidän piha on aika jäinen niin raukala jäi jalat sutimaan, kun oli niin kiire sivulle;)  Perusasento tuossakin alkaa olemaan suora, eikä enää ole ihan liikaa vauhtia kumminkaan, koska viimekuussa oli ja se liusui minun ohi lähes aina. Nyt se on oppinut jarruttamaan sopivassa kohtaa.